пятница, 6 ноября 2009 г.

Інтернет-семінар

Ознайомтесь з питаннями інтернет-семінару та прийміть в ньому активну участь.
План інтернет-семінару
"Народознавство як спосіб розвитку самосвідомості дошкільнят"
1. Народна педагогіка, її завдання та становлення.
2. Висвітлення досвіду розвитку самосвідомості дітей дошкільного віку в педагогічній літературі.
3. Засоби народної педагогіки в роботі дошкільних закладів.
4. Практичний досвід виховання дітей з використанням народної педагогіки.
5. Інтегровані заняття як засіб розвитку особистості в дошкільному закладі.
6. Розвивальні можливості народної педаогіки.
7. Народна іграшка в виховних заннятях.
8. Народознавча компетентність вихователя дошкільного навчального закладу.

21 комментарий:

  1. Дина.В любой форме муз.деятельности с детьми раннего возраста используются игрушки.Во время слушания песен,в танце,в игре на ДМИ.

    ОтветитьУдалить
  2. Захарова Ірина10 ноября 2009 г. в 15:48

    Головним компонентом, «матеріальною основою» (А. Макаренко), «життєвим нервом» гри (Ю. Аркін) є іграшка — річ, призначена дітям для гри. В народі її ще називають цяцька, лялька, цяцянка, виграшка, забавка. Без неї гра неможлива. Як найсуттєвіший компонент гри, вона відіграє важливу освітню, розвивальну, виховну, навіть організаційну ролі. Як і гра, іграшка є важливим фактором психічного розвитку дитини, що забезпечує поступове здійснення нею усіх видів діяльності на більш високому рівні.

    ОтветитьУдалить
  3. Захарова Ірина10 ноября 2009 г. в 15:52

    У психолого-педагогічній літературі народознавчу компетентність визначають як необхідну сукупність особистих якостей педагога, яка включає високий професіоналізм, знання, вміння й навички, які дозволяють вільно використовувати народознавчи засоби в етнокультурному середовищі. Тобто це засіб передачі культурно-педагогічного досвіду від одного покоління етносу до іншого, носієм якого є педагог як особистість та індивідуальність
    Отже щоб виховувати щирих малесеньких українців треба самому пізнати традиції, душу та серце українського народу.

    ОтветитьУдалить
  4. Захарова Ірина10 ноября 2009 г. в 15:58

    На мою думку можливості народної педагогіки безмежні.Народна педагогіка торкається глибинних стрижнів психіки, врівноважуючи внутрішні конфлікти особистості. В народному світобаченні людська уява позбавлена відчуття самотності. Немає розриву між окремою людиною й природою в цілому, суспільством, всесвітом. Одним із головних факторів народного виховання є природовідповідність. Незалежно від індивідуальних обмежень або переваг людина поєднана з навколишнім - рослинами, тваринами, природними явищами, іншими людьми.

    ОтветитьУдалить
  5. Захарова Ірина м.Харцизьк10 ноября 2009 г. в 16:06

    Особливістю сучасних знань є їх інтеграція. У дітей досить рано з’являється свій “образ світу”. При всій недосконалості він має суттєву характеристику – цілісність сприймання довкілля. Зі вступом до дитячого садка ця цілісність, на жаль, починає руйнуватись через “суворі кордони” між окремими розділами програми або предметним викладанням “вузькими” спеціалістами (викладач образотворчого мистецтва не має уявлень щодо того, чим займалися діти на попередньому музичному занятті). Тому знання, які одержують діти, мало пов’язані між собою (на занятті з малювання дошколята малюють “Курчатко”, а на музиці слухають"Зайчик" і співають про "Осінь").Отже, якщо ми досягнемо самого високо рівню планування та проведення інтегрованих занять, то нашими маленькими особистостями буде пишатися вся країна.

    ОтветитьУдалить
  6. Об'єдкова Олена, м. Артемівськ11 ноября 2009 г. в 01:16

    Коментарії до питання "Народна педагогіка, її завдання та становлення"

    Етнопедагогіка – це наука «про досвід народу у вихованні підростаючого покоління, його педагогічні погляди; це наука про педагогіку побуту, сім'ї, роду, народності, нації» (за визначенням Г.Н.Волкова).
    Це накопичені знання, уміння, навички, що передаються від покоління до покоління в усній формі як продукт історичного і соціального досвіду народу.
    Завданнями народної педагогіки, на мій погляд, є стимулювання розвитку і виховання дітей, формування емоційно – вольової сфери, моральний розвиток в системі духовного виховання; передача соціального досвіду, норм поведінки, суспільних традицій.
    Народна педагогіка існує стільки, скільки існує народ; корені її сягають у сиву давнину. Вона є фундаментом наукової педагогіки.

    ОтветитьУдалить
  7. Об'єдкова Олена, м. Артемівськ11 ноября 2009 г. в 01:19

    Коментарії до питання "Народна іграшка у виховних заняттях"

    Я вважаю, що народна іграшка – один з важливих засобів народної педагогіки. Тому, на мій погляд, необхідно звертати особливу увагу на її використання в процесі виховних занять з дітьми. Українські народні іграшки захоплюють своєю безпосередністю, невимушеністю, простотою.
    У процесі художньої діяльності можна запропонувати ліплення, малювання та прикрашання іграшки, доречно розглянути з дітьми ілюстрації чи фотографії про роботу майстрів народної іграшки. Зацікавити дітей допоможе зустріч з майстрами народно – прикладного мистецтва, широке використання художнього слова.
    Цікаву роботу можна провести, ознайомлюючи з лялькою. До виготовлення ляльок можна залучити батьків, працівників дитячого садка, навіть організувати гурток «Лялечка». Іграшка, зроблена своїми руками, може виховувати дитину протягом дня в ігрових куточках групового приміщення.

    ОтветитьУдалить
  8. Об'єдкова Олена, м. Артемівськ11 ноября 2009 г. в 01:22

    Коментарії до питання "Практичний досвід виховання дітей з використанням народної педагогіки"

    Кожен народ є творцем духовних цінностей. Тому з перших днів життя необхідно прищеплювати дитині любов до своєї землі, культури, мистецтва. Саме з раннього віку ми маємо допомогти дитині відчути і зрозуміти себе частинкою свого народу, пізнати себе і знайти своє «Я».
    На мою думку, особлива роль у вирішенні педагогічних завдань, належить дитячому музичному фольклору. Найбільший вплив він справляє на формування музичних здібностей, які стимулюють розвиток дитячої фантазії, формують у дітей художні якості, необхідні для творчої діяльності, органічно поєднуючи репродуктивні, стандартні, традиційні елементи з новими, креативними, допомагають дитині шукати і знаходити творче рішення.
    Діти починають краще володіти координацією рухів, раніше й чіткіше говорити, вміють логічно мислити, швидше вивчають рідну мову.
    Таким чином, актуальним виявляється збереження традиційних форм культурного спілкування українського народу, коду нації – національних традицій, рідної мови, мистецтва, фольклору – тих механізмів культурної спадщини нашого народу, які живуть у пам’яті народу, побутують в усній формі, крізь призму яких формується соціально – культурна складова особистості.

    ОтветитьУдалить
  9. Микитина О.В. и Мураховская Н.О. коммент11 ноября 2009 г. в 02:13

    Завдання нарозної педагогіки:
    - піклування про фізичне і психічне здоров'я дітей, виховання фізично й морально здорової дитини, забезпечення необхідних умов для реалізації можливостей дитини;
    - виховання в дітей глибоких патріотичних почуттів, створення сприятливих умов для оволодіння дітьми рідною мовою, знаннями про рідний край, природу, Батьківщину;
    - виховання в дітей любові до добра, правди, сираведливості, моральних цінностей, ідеалів, культурних традицій, етичних норм взаємин між близькими людьми і в сушильному оточенні, гідності, честі людяності, здатності виявляти турботу про молодших, милосердя до слабших і людей похилого віку;
    - організація з найбільш раннього віку посильної праці, різних видів трудової діяльності дітей, на благо сім’ї, родичів, інших людей і по самообслуговуванню, виховання їх цивілізованими господарями землі та підготовка їх до життя в умовах ринкових відносин;
    - цілеспрямоване і систематичне формування в дітей української національної психології, характеру, світогляду, ідеалів, наукових поглядів та переконань;
    - формування естетичних смаків та почуттів, уміння розрізняти красиве й потворне в житті, і в мистецтві, і в побуті, поважати прекрасне у вчинках людей, забезпечити умови для їхньої творчої практичної діяльності;
    - забезпечення духовної єдності поколінь, збереження родинних традицій, сімейних реліквій, вивчення родоводу, прилучення дітей до них традицій, звичаїв, обрядів;
    -сприяння родини навчально-виховним закладам у вихованні дитини, її становленні як особистості.
    Народна іграшка є специфічним витвором. Вона має пізнавальну цінність для дитини, відображати явища реального світу в доступних їй формах. Народна іграшка повинна не тільки нести інформацію, а й бути естетичною, втілювати оригінальну ідею. Використання її у дитячому садку, сім'ї збагачує, урізноманітнює ігрову діяльність дітей, розширює сферу пізнання світу і свого народу, розвиває традиційні для національної, господарської, побутової культури навички. Дитина сприймає народну іграшку і як витвір мистецтва, що сприяє її духовному збагаченню. Отже, народна іграшка дає дитині те, чого не може дати сучасна іграшка. Існуючи поряд, вони доповнюють одна одну.

    Особливістю сучасних знань є їх інтеграція.
    У дошкільних закладах вже діють інтегровані програми з таких розділів
    1)ознайомлення з навколишнім світом;
    2)художня праця;
    3)музика і рух;
    4)валеологія.
    Якісно новий рівень синтезу знань дітей – це інтегровані заняття, інтегровані курси, які об’єднують навколо певного заняття чи теми різнорідні знання. Синтез цих знань дозволяє досягти різнобічного розгляду об’єкта, показати взаємозв’язок явищ, інтенсивно формувати у дитини розумові операції аналізу, порівняння, узагальнення тощо. Особливо це важливо для розвитку світоглядних, людинознавчих, екологічних, комунікативних умінь, понять.

    ОтветитьУдалить
  10. Адажий І.А. м. Донецьк
    1. Народна педагогіка. Предметом вивчення методики української мови є процес володіння другою близькоспорідненою українською мовою у спеціально організованих умовах навчання.

    ОтветитьУдалить
  11. Адажий І. А., Бронінова І.П., Бусарова О.А, Шкваренко О.В., Денисенко Н.О, Лободіна С.О.
    1. Народна педагогіка. Предметом вивчення методики української мови є процес володіння другою близькоспорідненою українською мовою у спеціально організованих умовах навчання.
    2. Мета- формування культури українського мовлення та навичок розвитку
    усного українського мовлення у дітей дошкільного віку.

    Завдання
    – розкрити методи, прийоми, форми ознайомлення дошкільниками з українською національною культурою, літературою, традиціями, обрядами, святами.
    – Розкрити шляхи методичної та організаційної роботи з батьками.
    3. Робота над літературою С. Русової, А.М. Богуш, Н.В. Гавріш в розвитку самосвідомості дошкільників в народознавстві.
    4. Ознайомлення дітей з народознавством є засоби , форми, методи, прийоми ознайомлення дітей з традиціями, звичаями, оберегами, символами з урахуванням особливостей Донецького краю.
    5. Основною формою розвитку українського мовлення дітей дошкільного віку є заняття, свята, розваги, ігри.
    6. Інтегровані заняття- це організований, планомірний, систематичний процес повідомлення знань педагогом та формування і розвиток мовленнєвих навичок під керівництвом музичного керівника і вихователя. Ці заняття розвивають особистість дитини .
    7. Народна педагогіка – це сукупність навичок та прийомів, котрі використовує народ для формування особистості в певному напрямі , як сукупність народних поглядів, засобів пливу на дітей, їх навчання і виховання.
    8. Українська народна іграшка несе малятам доступні знання про працю, відпочинок людей у давнину , їхній побут, мистецтво, життя загалом.
    Іграшка в дитячих руках є тією ниточкою, яка з єднає людину з
    історією Батьківщини.
    9. Для педагогів дошкільних закладів розроблена програма з українського народознавства, якими передбачена прилучення дітей з раннього віку до витоків народної культури – «Українське народознавство» А.М. Богуш, Н.Б. Лисенко, «Методика навчання української мови» а також допомагає базова програма « Я у світі».

    ОтветитьУдалить
  12. Бабич Н.І.
    Народна педагогіка – це сукупність навичок та прийомів, котрі використовує народ для формування особистості в певному напрямі , як сукупність народних поглядів, засобів пливу на дітей, їх навчання і виховання.

    ОтветитьУдалить
  13. Калмикова Л.В.
    Українська народна іграшка несе малятам доступні знання про працю, відпочинок людей у давнину, їх побут, мистецтво, життя загалом.
    Тобто, іграшка в дитячих руках є тією ниточкою, яка з єднає людину з історією Батьківщини - і є розвитком самосвідомості дошкільнят.

    ОтветитьУдалить
  14. Корона О.А.
    Вихователь повинен бути компетентним в даних питаннях, щоб використовувати їх для розвитку самосвідомості дошкільнят. Я, наприклад, в даному питанні користуюсь підручниками з українського народознавства, якими передбачена прилучення дітей з раннього віку до витоків народної культури – «Українське народознавство» А.М. Богуш, Н.Б. Лисенко, «Методика навчання української мови» а такожкеруюсь в роботі Базовою програмою «Я у Світі».

    ОтветитьУдалить
  15. Приходченко О.В.
    Інтегровані заняття - це заняття, які в своєму складі містять декілька розділів роботи (наприклад, музвиховання+художня література, музвиховання+образотворча діяльність тощо). З моєї практики роботи саме такі заняття надають дитині цілісну картину певного явища чи події, і є найбільш ефективними в роботі в сучасному ДНЗ.

    ОтветитьУдалить
  16. Филина І.А.
    В роботі ДНЗ ми використовуємо наступні засоби народної педагогіки: ознайомлення дітей з традиціями, звичаями, оберегами, символами українського народу та Донеччини зокрема; участь у народних святах та обрядах тощо. До того ж, важливою формою є знайомство з українською художньою літературою, фольклором тощо.

    ОтветитьУдалить
  17. Шістка Л.І.
    В педагогічній, методичній літературі, на жаль, власне я мало зустрічала матеріалів з розвитку самосвідомості дітей. Особливо - шляхом музвиховання. Проте в практичній роботі я намагаюсь враховувати ці моменти.

    ОтветитьУдалить
  18. Шиклєєва Ю. В. м. Донецьк
    Інтегровані заняття змістовні, цілеспрямовані, вони вносять у звичайний хід життя дошкільників новизну, допомагають дітям емоційно і системно сприйняти деякі поняття, явища.
    врахування у практиці роботи принципу інтеграції дозволить здійснювати гуманно особистісний підхід до розуміння цілісної природи психіки дитини і те, що дитина сприймає світ цілісно, і відповідно до цього повинні будуватися (і плануватися) види діяльності.
    Провідні ідеї освітнього компонента виконують функцію зв’язку щодо змісту запропонованого дитині матеріалу, тобто виступають “стрижнем”, “віссю” цього змісту, навкруги якого і відбувається концентрація навчального матеріалу. Завдяки використанню принципу інтеграції провідні ідеї мовби “зшивають” вузли знань (освітній компонент) у єдину цілісну систему розуміння дитиною довкілля.

    ОтветитьУдалить
  19. Іванова Н.В.,Кулікова Н.Б.,Коломійцева А.Є.,Севрюкова І.В.
    1.Це накопичені знання,уміння,навички,що предаються від покоління до покоління в усній формі,як продукт історичного і соціального досвіду народу.
    Завдання педагогіки є стимулювання розвитку і виховання дітей.Вона є фундаментом наукової педагогіки.
    2.Робота над літературою А.М.Богуш,Н.В.Гавріш в розвитку самосвідомості дошкільників в народознавстві.
    3.Виховання в дітей любові до добра,моральніх цінностей,культурних традицій,норм поведінки у суспільстві.
    4.З перших днів життя необхілно прищеплювати дитині любов до своєї землі,культури,мистецтва,актуальним виявляється збереження традиційних фотм культурного спілкування українського народу-націонльних традицій,рідної мови,традицій.
    5.Інтегровані заняття-це організований,планомірний,систематичний процес повідомлення знань педагогом.
    6.Забезпечення духовності,єдності поколінь,прилучення дітей до народних звичаїв,обрядів.Проведення календарних свят та розваг.
    7.Українська іграшка несе малятам доступні знання про працю,відпочинок людей у давнину,мистецтво,їхній побут,життя загалом.
    8.Народознавчу компетентність визначають як необхідну сукупність особистих якостей педагога,яка включає високий профсіоналізм знання,вміння і навички.Щоб виховувати і вчити дітей,треба самому пізнати традиції і культуру українського народу.

    ОтветитьУдалить
  20. На мою думку, коментар Микитиної О.В. і Мураховської Н.О. свідчить про достатньо високий рівень опрацювання завдань семінару, зацікавленість темою.
    Погоджуюсь з точкою зору Захарової І. і Об'єдкової О., цілком поділяю їх підходи. Також хочу виразити подяку слухачкам за виявлену обізнаність сутністю проблеми.
    Щодо зауваження Шістки Л.І., надішліть мені свою електронну адресу, я маю змогу надати Вам цікаві матеріали з розвитку самосвідомості дітей.
    Пасечнікова Л.П.

    ОтветитьУдалить
  21. Лобач О.О.
    Завдання педагогики є стимулювання розвитку і виховання дітей.Вона є фундаментом наукової педагогики.
    Актуальним виявляється збереження традиційних форм культурного спілкування українського народу-національних традицій,рідної мови,фольклору.
    Українська іграшка несе малятам доступні знання про працю,відпочинок людей у давнину,мистецтво,їхній побут,життя загалом.
    Інтегровані заняття-це організований,планомірний ,систематизований процес повідомлення знань педагогом.
    Робота на літературі А.М.Богуш,Н.В.Гавріш в розвитку самосвідомості дошкільників в народознавстві.

    ОтветитьУдалить